استراتژی بازاریابی : طبقه بندی و چارچوب

 

استراتژی بازاریابی : طبقه بندی و چارچوب
عادل I. ال انصاری
کالج کسب و کار کگین ، دانشگاه فلوریدای شمالی ، جکسون
فلوریدا ، ایالت متحده آمریکا
چکیده
هدف – هدف این مقاله، ارائه ی طبقه بندی از مفاهیم استراتژی بازاریابی است. همچنين محقق قصد تدوين چارچوب هايی یکپارچه از فرآيندهاي قاعده مند سازي و اجراي استراتژي ها در حالتهاي تجميع و افتراق را دارد. 
طراحی / روش شناسی / رويکرد – مقاله پيش رو،‌مقاله اي است مفهومی كه براساس بررسی هايي در ادبیات علمی و سلسله وقايع رخ داده در استراتژی بازاریابی تنظيم گرديده است. به منظور هر چه جذاب تر بودن مطالب از كليدي ترين مآخذ مرتبط با استراتژي هاي بازاريابي استفاده شده است. همچنين اين مقاله منعکس کننده ی تجربه ی ما و نظرات مبتنی بر رخدادهاي واقعي در مطالعات موردی شرکت های بزرگ و مجلات تجارت است.
یافته ها – پيش بيني ادبيات حاكم بر قاعده مند ساختن استراتژي بازاريابي و نحوه اجراي آن در متن مدلهاي فرآيندي برنامه ريزي راهبردي و بازاريابي راهبردي مي باشد. مدل برنامه ریزی استراتژیک بر چگونگي دستيابي شركتهاي بزرگ به اهداف ماليشان متمركز است. چگونگي اجراي برنامه هاي توليد،‌ قيمت گذاري، ترفيع و توزيع از جمله اين اهداف مي باشد. مدل بازاريابي تلاش دارد تا به فرموله كردن بخش بندي بازار، هدف گذاري، تمايز و موقعيت يابي دست يابد. ارتباطات موثر و و خلق ارزش براي مشتريان از نتايج رضايتمندي و وفاداري آنها است. اين مباحث در اهداف بازاريابي مطرح مي گردند.     
مفاهيم عملی –  شكل گيري طرح و نقشه و چارچوب هاي مناسب در فرآيندهاي فرموله كردن استراتژی بازاریابی و پیاده سازی توسط فعالين در اين بخش كه بر اساس تحقيقات آكادميك برای سنجش مفهوم روايي، بررسی مفهوم تمايز، و کشف مفهوم روابط شكل گرفته است.
نوآوري / خلق ارزش – طرح كلي اين مقاله به وضوح متمایز و رو به جلوي است،‌ اما در هم تنيدگي تدوین استراتژی بازاریابی و پیاده سازی فرایندها و بازمهندسي برنامه ریزی استراتژی بر اساس مدل مالی گرا و مدلهاي فرآیندي استراتژی های بازاریابی به صورت مجموعه چارچوبی است که اثبات مي كند: راه دستيابي به نتايج درست مالي،‌بازتابي از استراتژيهاي بازاريابي است.
کلمات کلیدی : استراتژی بازاریابی ، تدوین ، پیاده سازی ، طبقه بندی ، چاچوبها ، مدل ها.
مديريت جهانگردي، مديريت جهانگردي، مديريت جهانگردي، مديريت جهانگردي، كارشناسي و كارشناسي ارشد مديريت جهانگردي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: كتاب و مقاله گردشگري ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:استراتژی بازاریابی : طبقه بندی و چارچوب, | 9:18 | نويسنده : سعيد داغستاني |